Milionový pohyb. Světlušce putuje z virtuálních a Nočních běhů 2,4 milionu korun

26. říjen 2021

Po roce stráveném v přerušovaných lockdownech jsme si vytyčili ambiciózní cíl – rozběhat co nejvíce z vás. V létě jsme proto odstartovali spolu s Rozběháme Česko Letní výzvu pro Světlušku a na podzim navázali sezónou našich Nočních běhů pro Světlušku. Jak jste si vedli?

Léto v plném proudu

Do Letní výzvy pro Světlušku jsme po roce prosezeném na gauči lákali zejména děti, příměstské a letní tábory a větší skupiny lidí. Celkem 1122 sportovních nadšenců vyběhalo, vyskákalo a vycvičilo na pomoc těžce zrakově postiženým úžasných 295 800 korun! Děti, dospělí, táborové týmy i sólisti naběhali celkem 132 457,6 km. Rekordmanem v kategorii jednotlivců se stal Martin Fábera, kterému se za měsíc výzvy podařilo do nohou dostat 464 kilometrů. Výherním týmem, který získal 10 000 korun na podporu vybrané organizace SONS Nový Jičín, se stali Špacíristi s obdivuhodnými 1 2194 kilometry.

Šest měst, tisíce běžců

Štafetu Nočních běhů jsme letos, jako obvykle, odstartovali v Plzni, následovalo Brno, Praha, Ostrava, Jihlava a Olomouc. Jak víte, s běhy jsme letos slavili 10. narozeniny, jejichž součástí byla ve všech městech také různá novocirkusová představení či show. Nejčastěji s námi vystoupili i hlavní hvězdy letošních běhů Bratři v tricku. K narozeninám jste nám nadělili krásná čísla. Celkem s námi potemnělá města rozsvítilo 5 283 běžců, čím se pro zrakově hendikepované podařilo získat výtěžek bezmála 2,1 milionu korun.

Když tedy sečteme vše dohromady. Pro dobrou věc jsme letos rozpohybovali celkem 6 405 dobrých duší, díky kterým putuje do sbírky Světluška téměř 2,4 milionu korun. Děkujeme všem běžcům a také dobrovolníkům, kteří nám na místě pomáhali.

Děkujeme také partnerům Nočních běhů pro Světlušku, kteří nám umožnili běhy zorganizovat bezpečně a s jedinečnou atmosférou:

Společnost Kaufland Česká republika, generální partner Světlušky a Nočních běhů pro Světlušku, Hannah a Česká spořitelna, hlavnímu partnerovi Herbadent, partnerům Pivovary Staropramen se značkou Cool, Coca‑Cola HBC se značkou Natura, Isostar, Dachser. Děkujeme také mediálním partnerům České televizi a Českému rozhlasu. 

 

Spustit audio